Projecten & activiteiten

Op de Pro Rege School maken we kinderen trots op wat ze bereiken. Stimuleren we hen om op onderzoek uit te gaan, nieuwe dingen te proberen. Want daarvan leer je het meest!

We organiseren op heel veel gebieden leuke en leerzame activiteiten en projecten. En dat doen wij niet alleen! Ook onze leerlingen - én ouders - komen met de mooiste ideeën en initiatieven en ondernemen lekker veel. Hieronder een greep uit wat wij en vooral onze leerlingen zoal doen!

Uit de kunst!

Elk jaar bezoeken alle leerlingen een ander museum. Voor het bezoek werken we een thema uit zodat de kinderen vol enthousiasme en goed voorbereid op pad gaan. Het Van Goghmuseum, Rijksmuseum, Muiderslot, het Amsterdams Museum, de Hermitage. Waar zijn we eigenlijk niet geweest? Hoe ouder ze worden hoe meer musea er van hun (en misschien ook uw ;-)) bucketlijstje afgestreept kunnen worden.

Muziekles

Muziek maakt veel los. Zorgt voor verbindingen in je hoofd en brengt mensen samen. Daarom zijn wij ook zo blij dat al onze leerlingen muziekles krijgen van een vakdocent. Ze leren de leukste liedjes zingen en komen met de mooiste instrumenten in aanraking. Daar word je toch blij van? Ook bezoeken we met elke groep jaarlijks het muziekatelier. Een feestje waar we steeds weer opnieuw naar uitkijken.

Schooltuinen

Dat wordt gezond eten! Want onze leerlingen gaan in groep 6 en 7 naar de Schooltuinen. Ze leren er alles over zaaien en oogsten en komen thuis met courgettes, boontjes, sla, wortels en nog veel meer! En omdat ze er zo hard voor gewerkt hebben, eten ze alles met smaak op. Ook die sla die ze nooit lustten of boontje die ze liever lieten liggen. Want wat hebben ze er op geploegd! Ze leren zelfs een beetje koken, dus laat u verrassen. Eet smakelijk alvast!

Sportdag

Gym is van veel leerlingen het favoriete vak. De sportdag is dan ook een feestje op zich. Dit kan op school zijn, maar ook daarbuiten, met een triathlon, fietsen bij Velodrome, sporten in het park of rennen op het plein. Iedereen komt samen. Groep 7 en 8 helpen bij de kleuters en groep 3 en ouders staan aanmoedigend langs aan de kant. Schenken drinken in, zetten stempels en genieten mee. En de winnaar? Dat zijn we allemaal!

Ondernemen

Een nieuw schoolplein op de Hemsterhuisstraat, dat wilden de kinderen heel erg graag! Zodat het toch best saaie, betegelde plein een plek werd waar je van alles kunt beleven. Kunt rennen en verstoppen, kletsen en spelen. De plannen lagen er, nu het geld nog! Daar wisten de kinderen wel raad mee! De mooiste initiatieven ontplooiden zich. Van smoothies maken tot een carwash, het inzamelen van plastic flessen, de verkoop van zakjes geluk en een kunstexpeditie in de hal van onze school. En uiteindelijk is het gelukt! Wat zijn wij trots.

Er is nog zoveel te doen

Naast onze jaarlijkse activiteiten zit elk jaar boordevol andere leerzame projecten. Zo deed groep 8 in 2017 mee aan de pilot Mijn Amsterdam, een programma over het leren in, van en over de eigen stad. Volgden onze kleuters dans- en yogales, werkten de bovenbouw aan mindfullness en maakten leerlingen door alle lagen heen een eigen schoolkrant. En morgen kan er zomaar weer een nieuw project ontstaan! We hebben er nu al zin in.

Naschoolse activiteiten

En dan is de school uit en begint de vrije tijd. Op onze school gebeurt ook na schooltijd van alles en nog wat. Voor ieder wat wils, als je wilt.