De locaties van de Pro Rege School

De Pro Rege School heeft sinds september 2018 twee locaties in Amsterdam Nieuw-West: Pro Regeschool Hemsterhuis en Pro Regeschool Noorderhof.

Wij zijn hier heel blij mee want nu kunnen nog meer kinderen in hun eigen buurt naar onze mooie Pro Rege School en met heel veel plezier nieuwe dingen leren.

Op onze locaties is veel hetzelfde, maar niet alles. Hieronder een kort overzicht:

kroon-geelsmall

leerlingen

3eenheid klein

groepen

kroon-geelsmall

leerlingen

3eenheid klein

groepen

Team

De Pro Rege School heeft één groot en enthousiast team verdeeld over twee locaties. Onze juffen én meesters werken elk jaar op vaste groepen en komen regelmatig samen. Ze bezoeken elkaar, volgen aanvullende trainingen met elkaar en wisselen kennis en ervaringen uit. Door de omvang van ons team zijn we flexibel, aantrekkelijk voor talent uit de markt en - het allerbelangrijkste - hebben we de slagkracht en kennis om nog beter onderwijs te ontwikkelen. Ook iets voor jou? Check de mogelijkheden.

Onderwijs

Op beide locaties bieden we onze leerlingen uitstekend onderwijs met een goede balans tussen geleide instructie en onderzoekend leren. Ook de zorgstructuur is op beide scholen gelijk.
Het grootste verschil tussen de scholen is de omvang, de inrichting van de gebouwen en de levensfase waarin de scholen zitten. Dit biedt ons veel kansen en mogelijkheden. Een bewezen succesvolle aanpak op Pro Rege School Hemsterhuis kunnen we direct toepassen op de nieuwe locatie. De vrije inrichting op de nieuwe locatie geeft ons mogelijkheden om nieuwe onderwijsvormen uit te voeren. Het succes hiervan kunnen we vervolgens weer meenemen naar de Pro Rege School Hemsterhuis. Zo worden de verschillen tussen de locaties met de tijd steeds kleiner.

Hieronder een korte samenvatting van de verschillen die er nu nog zijn:

Hemsterhuis

• Sinds 2010 zit de school in een groot en mooi gebouw aan de Hemsterhuisstraat.
  • Gevestigde school die staat als een huis. We bouwen hier al jaren aan uitstekend onderwijs.
  • Gerichte instructie voor vakken lezen, spelling en rekenen.
  • Elk groep heeft een eigen stamlokaal van waaruit zij werken.
  • Vanaf groep 3 starten we met de Da Vinci methode voor wereldoriëntatie.
  • Vanaf groep 5 krijgen de leerlingen Engels.
  • Een vakdocent muziek voor alle leerlingen.
  • Vakdocenten gymnastiek
  • Schooltijden van 8:30 - 15:15 uur en woensdagmiddag om 12:15 uit.
  • Kinderen gaan tijdens lunch naar huis of blijven over.

Noorderhof

• Vanaf 2020 zitten we in een gloednieuw gebouw met veel ruimte voor bewegend en onderzoekend leren.
  • We bouwen aan een nieuwe school.
  • Gerichte instructie voor vakken lezen, spelling en rekenen.
  • In alle groepen werken we met IPC
  • Vakdocent voor beeldende vorming.
  • Vanaf groep 5 krijgen alle leerlingen Engels
  • Vakdocent muziek
  • Vakdocent gymnastiek en bewegend leren
  • Continuerooster: elke dag van 8:30 - 14:15 naar school. Alle kinderen lunchen op school

Kom kijken!

Vaak ervaart u zelf het beste wat past. Kom dus gerust langs op een van onze locaties, of bezoek beide. We zien u graag!

Meld je snel aan voor een rondleiding:

De gegevens die u hier invoert, gebruiken we uitsluitend om eventueel eenmalig contact met u op te nemen over de open dag op de door u gewenste datum en locatie.

Overstappen naar de andere locatie? Neem contact met ons op!