Lekker veel leren!

Wij geloven in kinderen. Vertrouwen op ze. Weten dat het ze gaat lukken. Zijn er voor ze. Met dat zetje in de goede richting. Een hint, een gebaar, wat extra uitleg. Net wat nodig is, per kind, per moment, per situatie en per dag.

Een vliegende start

Op de Pro Rege School vinden we een sterke basis belangrijk. We besteden daarom veel aandacht en energie aan taal, lezen, rekenen en schrijven. Dat klinkt misschien saai, maar dat is het niet. Want heb je deze vaardigheden eenmaal onder de knie, dan ligt de wereld voor je open. Dan ben je vrij om te gaan, op zoek naar het volgende dat jij wilt leren.

Jij bent aan zet!

Is de basis op orde? Dan wordt het pas echt leuk! Want bij ons krijgen leerlingen de ruimte en vrijheid om initiatief te nemen, plannen uit te voeren en hun zegje te doen. En dat doen ze dan ook met verve! Het maakt hen trots en ons al helemaal!

Schoolambassadeurs

Ontmoet onze schoolambassadeurs, een groep enthousiaste leerlingen uit groep 7 en 8 die onze school vertegenwoordigen op belangrijke momenten. Ze leiden nieuwe ouders rond tijdens open dagen, staan de pers te woord - in 2018 ontvingen zij de BBC voor een item over overgewicht op scholen - en zorgen voor de school en haar leerlingen. Zo ontvingen zij voor alle kinderen een hippe Doppler om het drinken van water te bevorderen en waren ze namens alle leerlingen aanwezig bij het slaan van de eerste paal van onze nieuwe locatie. Iets voor jou? Vertel het je juf of meester!

Junior Begeleiders

Op onze school helpen we elkaar. Zo begeleiden leerlingen van groep 7 en 8, de kleuters en groep 3 tijdens de jaarlijkse sportdagen. En kan een kind wel wat herhaling gebruiken? Dan wordt hij junior begeleider van een kind uit een lagere groep. Dat is natuurlijk super stoer en ondertussen herhaalt hij of zij de stof. Of wat dacht u van de helpdesk in de klas? Kinderen die de stof al goed beheersen, krijgen klasgenootjes aan hun desk. In eigen woorden leggen zij het nog eens uit. En dat komt vaak het beste aan.

Klassenvergaderingen en -vertegenwoordigers

Vanaf schooljaar 2019/2020 starten we met klassenvergaderingen in alle groepen. Opkomen voor jezelf en je klasgenoten, samen regels maken en elkaar eraan houden. Ook nu doen leerlingen al vaak hun zegje, de mooiste ideeën komen dan voorbij, we kunnen het zelf vaak niet beter bedenken! Vanaf volgend jaar starten we ook met een leerlingparlement: vanaf groep 6 vaardigt dan elke groep een klassenvertegenwoordiger af die inspraak heeft in beslissingen over en door school.

Projecten & Activiteiten

Op onze school gebeurt altijd wel wat en gaan we er vaak op uit!